Waldorf 100 ünnep – CARMINA BURANA

Waldorf 100 ünnep – CARMINA BURANA

A Waldorf 100 magyarországi ünnepének küszöbén a Carmina Burana előadás születéséről beszélgettünk Thurnay Balázzsal, aki zenepedagógus-zenészként felkarolta és megszervezte ezt a páratlan előadást. (Kérjük, úgy olvassátok, hogy ez egy telefonos interjú, a kérdéseket...

6 jó ok, hogy ott legyél a konferencián

6 jó ok, hogy ott legyél a konferencián

Domokos Márti, Amberger Hédi, Emich Szabolcs legjobb tudásukat adják a Konferenciák megszervezésébe. Három tapasztalt, elkötelezett Waldorf szülő, remek szakember, a Magyar Waldorf Szülők Szövetsége alapítói. 6 kérdés - 6 válasz, amelyből kiderül, miért érdemes minden...

Oslóban jártam…

Oslóban jártam…

Múlt hétvégén Oslóban jártam az ENSWaP (Európai Steiner Waldorf Szülők Hálózata) koordináló csoportjának találkozóján. Az ENSWaP évente egy konferenciát tart, ezen felül ez a csapat gondoskodik a folyamatos munkáról. Ebben a rövid kis szösszenetben azt szeretném – a teljességre törekvés nélkül – bemutatni, mivel foglalkozunk egy ilyen nemzetközi szülői megbeszélésen.

A Waldorf pedagógia időszerűsége II. rész

A Waldorf pedagógia időszerűsége II. rész

Köztudott, hogy a Waldorf iskolákról különböző, egymásnak ellentmondó vélemények élnek a köztudatban. Ezt is jelzik például azoknak a kommenteknek egyes részletei, amelyek a Gyomorgörcsös gyermekeink című blogbejegyzéshez kapcsolódtak. A vele készült interjú második részében arra kértem Beöthy Hannát, hogy reflektáljon néhány, a Waldorf iskolákat érintő felvetésre.

A Waldorf pedagógia időszerűsége

A Waldorf pedagógia időszerűsége

Sokat kell ma dolgoznunk azért, hogy megóvjuk életörömünket. Több időt kell áldoznunk minőségileg tiszta „forrásokra”, melyekben megmerítkezhetünk, egymásra, a tanítványainkra, és arra, hogy kirekesszük a bennünket is szétziláló erőket. Valóban munkát kell fektetnünk abba, hogy életkedvünk, kedélyünk, hitünk megmaradjon, és ez nem könnyű.

2018 ENSWAP konferencia a digitális médiáról a Waldorfban

2018 ENSWAP konferencia a digitális médiáról a Waldorfban

Az ajtók nagyon szépek a bolognai Maria Garagnani Waldorf iskolában. Mintha fába-mintázott angyalszárnyak nyílnának ki előtted. A vendégül látó iskola névadója, Maria Garagnani  Braziliából költözött 17 éves korában Olaszországba, találkozott Rudolf Steinerrel, a...

Artabán a negyedik király

Artabán a negyedik király

“Mindenki ismeri a Három Királyok,  vagy másképpen szólva a három napkeleti bölcs történetét. … De ki ismeri közületek Artabán, a Negyedik Király, a negyedik bölcs történetét?”

Henry Van Dyke: Artabán a negyedik király – történetét Kattner Kriszta írta át, rövidítette le egy karácsonyi árnyjátékhoz. A történetet Kőrösi Ákos fotói illusztrálják – ebben a formában szeretnénk megosztani Artabán történetét abban a reményben, hogyha tetszett, az eredeti hosszú változatot is beszerzitek.

Nem csak süteményt sütünk

Nem csak süteményt sütünk

A szülői együttműködés – vagy a szülői részvétel – a Waldorf iskolák központi eleme. De mit értünk ezalatt? Azt, hogy a szülők önként részt vesznek az éves vásárokon, vagy takarítják az iskolát? Arról van szó, hogy „okítani” kell a szülőket a szülői esteken?  A tanárok dolga, hogy iránymutatást adjanak a szülőknek a családi élet és gyermekgondozás terén?  Hogyan lehet elérni, hogy a szülők aktívan részt vegyenek az iskola fejlődésében, hogyan járulnak ehhez hozzá a tanárok, és melyek a fontos szempontok?

A Waldorf-pedagógia lényeges ismérvei

A Waldorf-pedagógia lényeges ismérvei

Az iskolák Waldorf-iskolaként vagy Rudolf Steiner iskolaként való elismeréséhez a Waldorf-pedagógia lényegi elemeinek a leírása szükséges. Amennyiben megtörténik egy iskola elismerése, akkor ezt az iskolát a Waldorf-iskolák nemzetközi jegyzékében dokumentálják, amelyért  a Waldorf-pedagógiai mozgalom Nemzetközi Konferenciája (Hágai Kör) vállal felelősséget. Az itt leírt ismérvek megfogalmazása nyitott, és tartalmazza azokat a jellemzőket, amelyekkel  a Nemzetközi Konferencia  a Waldorf-pedagógiát értelmezi.